måndag 12 januari 2009

Strategi 2009

Jag, Anna och Emma har alla varsitt strategidokument för 2009. En av de viktigaste målen för mig 2009 är rutiner. Mitt liv har inte haft så mycket rutiner under hösten men nu ska det bli bättre. Särskilt vad gäller mat. Därför har jag gjort en veckomatsedel för denna veckan och ska försöka göra det varje söndag. Detta har flera fördelar:
  • Jag lagar bättre och nyttigare mat
  • Jag kan planera mina inköp och på så sätt spara pengar
  • När måltiderna är planerade så känns det som att jag kan planera annat också, såsom t ex träning

Så här ser veckomatsedeln ut:

  1. Måndag: Lunch Hemmagjord Pizza, Middag Grönsaksbiff med Quinoa
  2. Tisdag: Lunch Grönsaksbiff med Quinoa, Middag Soppa och Smörgås (Marängsviss för att fira Johan)
  3. Onsdag: Lunch på jobbet (working lunch), Middag Linsgryta och ris
  4. Torsdag: Lunch Linsgryta och ris, Middag Pasta Pesto
  5. Fredag: Lunch Youghurt, Middag på Carib (förmodligen Fisksoppan som är otroligt god)

Just det: Blev moster (igen) idag till en jättesöt liten flicka. Grattis Cissi och Jimmie!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter bra Charlotte inför 2009!
Du är ockå välkommen att käka middag med oss när du vill någon kväll när du är trött på genomförandet.

Mange knus/

Katarina

Marie sa...

så duktigt du är, kommer säkert att gå jättebra! kram

Anonym sa...

det kommer bli bra det här, det vet jag..puss

Anonym sa...

VARNING! tänkte precis vara ärlig, men det går tydligen inte, så det ska jag sluta med. puss