tisdag 22 april 2008

Nördigt

Varför ska man alltid alltid alltid tro att det blivit vår bara för solen tittar fram. Åt en underbar lunch i solen på Namas uteservering igår och vad får man för det? Jo, en kanonförkylning! Min näsa rinner och ögonen tåras och ja, man skulle kunna tro att det var pollenallergi (hur nördigt det än låter) men när jag vaknade med halsont imorse insåg jag att det bara var en helt vanlig förkylning. Men vad jobbigt det är! Jag kan inte ligga ner för då kan jag inte andas. Biter ihop så hårt om nätterna så jag har bettskena och jag tror inte att min kropp skulle ha vett nog att öppna munnen ens om jag höll på att kvävas så det är extra viktigt att inte glömma bettskenan inatt. Bettskena är nog lika nördigt som pollenallergi och glasögon. Två av tre nördpoäng till mig, alltså!

Nu sitter jag och pimplar te och hoppas att jag kommer må bättre imorgon.

Inga kommentarer: