måndag 14 april 2008

Tänd ett ljus för Engla kl 21.00

En stor anledning till att jag sällan skriver om dagsaktuella nyheter är att det berör mig så oerhört mycket när jag börjar fundera över det. Jag skulle kunna sitta i timmar och blogga om vilken hemsk värld vi lever i. För det gör vi. Mordet på Engla kan för mig sammanfattas i ett ord: fruktansvärt! Jag tänker på hur ofattbart vidrigt hemskt det måste vara för hennes stackars föräldrar. Och sedan på hur alla andra som har barn måste känna sig. Man kan inte skydda sina barn 24 timmar om dygnet och det ska man inte behöva göra heller. Och jag blir så jävla förbannad när jag tänker på att en patetisk, sjuk 42-årig man har tagit sig rätten att leka Gud och förstöra så många människors liv. Och då tänker jag inte bara på de liv han faktiskt tagit utan de som finns kvar med sorgen och smärtan. Jag hoppas att den där mannen aldrig mer kommer få gå fri i vårt samhälle.

Inga kommentarer: