torsdag 4 december 2008

Lucka 4

Tema: studentikos julstress

Idag vill jag påminna alla er som inte längre är studenter om hur härligt det är att få vara ledig i jul. Inga tentor i januari, inga arbeten som måste skrivas på julaftons förmiddag, inget dåligt samvete. Istället; total julfrid.

Det är dessutom väldigt skönt att slippa söka sitt första jobb i en lågkonjunktur. Jag tar ett djupt andetag och känner friden som mitt jobb ger mig. Och håller tummarna att jag får behålla det i dessa tider!

Ett till ljus i tillvaron är Riksbankens chocksänkning av reporäntan idag. Vi får hoppas att det blir fart på investeringarna snart.

Och en reminder: Glöm inte placera era ppm-pengar, sista dagen idag om man vill att nyinställningarna ska direkt in i de nyvalda fonderna.

Den här bilden påminner mig om min älskade Lina (som ryktas ha kommit hem från Mexico nu. Mysdag med mig, anna och emma på lördag, söt!).

1 kommentar:

Anonym sa...

Ditt lilllla monster. Jag har tenta imorgon, masssa artiklar att läsa till tre olika moment, varav ett är uppsats - så artiklarna kommer bli fler.. Jag har masssa möten och you name it. Phew..
Åker in en snabbis till Malmö på lördag, för att hämta hit Gösta (Kajsas lilla hund). Åker in igen nästa vecka tror jag, kan du ses då tror du? STOR kram från Jonnabonna.
Love love