måndag 1 december 2008

Nu är det jul

Försökte göra bloggen lite juligare, men det är ungefär så här långt min kreativa sida sträcker sida. Började göra den röd och grön men det var något av det fulaste jag sett.

Julfeber:
  • Igår var jag, Anna och Alice i stan på julskyltningen. Glögg och pepparkakor på Lilla Torg. Köpte en fin julig ren, men ena hornet gick av. Men who cares, den är julig ändå.
  • Hämtade mormors gamla ljusstake hos mamma igår. Har velat ha den i flera år och nu äntligen fick jag den.
  • Igår kväll bakade jag och Emma pepparkakor och lyssnade på julmusik. Sen väckte vi lilla Anna som sov i soffan och drack glögg. Mysfaktor väldigt hög.
  • Idag när jag åkte genom stan på väg hem från jobbet så insåg jag hur otroligt fint det är i Malmö på julen. Julskyltningen vid Hansa och på Gustav Adolfs Torg fick mig att inse hur mycket jag älskar den här staden.
  • Jag åt risgrynsgröt och drack julmust till kvällsmat idag.
  • Nu sitter jag och tittar på Sanna, Shirley och Sonja när de sjunger julsånger. Töntigt, ja. Men jag gillar schlager och jag gillar jul. Och Sanna har klippt sig och ser inte längre ut som Christina Aguilera gjorde för 10 år sedan.



Och just det. Håkan är ju bara helt underbar. Kommer sakna Färjan.

Inga kommentarer: