måndag 21 juli 2008

Bored och boring

Vad gör man när livet känns allmänt tråkigt; man hatar sitt jobb, lägenheten står halvfärdig och inte en flirt så långt ögat kan nå? Jo, man bakar. Igår var det chokladpinnar och syltkakor som blev till och idag tänkte jag baka foccacia. Tur att jag åtminstone har fått lite rutin på träningen, två gånger i veckan de senaste tre veckorna.

En sak som jag tycker är otroligt ointressant att handla är teknikprylar. Jag inser dock att jag faktiskt är i behov av inte bara en ny TV, utan även mobiltelefon, dator, högtalarsystem, mp3 och digitalkamera. Hoppsan, där gick visst 50 000 kr! På vad, liksom? Jag är inte intresserad av megapixlar, ram-minne, HD-tv och vad allt nu heter. Problemet är bara att jag snart måste, igår satt vi 6 stycken framför min lilla lilla TV och jag insåg att det inte var hållbart. Och det hade ju varit kul med en digitalkamera så att jag kunde lägga upp bilder till er här på bloggen. Och jag dör hellre än att lyssna på Smurfhits 5 en gång till på gymet. Nåja, den tråkiga tekniken f¨r vänta till en annan kväll, ikväll ska jag baka foccacia ju!

Inga kommentarer: