fredag 11 juli 2008

Hitchcock del 2

Fåglarna var kvar hela kvällen igår så jag passade på ändra lite utseende på bloggen och äntligen få röjt undan bland alla viktiga papper.

Trodde att regnet igår natt skulle ha fått bort fåglarna, men icke, de var kvar i morse när jag skulle till jobbet. Nu var bara mamma fiskmås där och jag var utrustad med paraply när jag skulle ta mig ut. Så fort jag steg ut ur porten gick hon till attack och jag gav ifrån mig ett riktigt tjejigt aaaah, så att målarna som är här för tillfället kom till min räddning.

Spenderade förmiddagen på jobbet med att försöka leja en lönnmördare. Först ringde jag Anticimex men dom "tog inte hand om" fåglar. Dom tipsade mig om kommunens miljöavdelning som i sin tur gav mig numret till nån jägare. Längre kom jag inte innan jag fick veta att problemet var löst tack vare en av naturens bästa skapelser; granngårdens katt. Har alltid älskat katter, men nu måste jag nog nästan skaffa en egen så mycket som jag tycker om dom.

När jag kom hem låg lilla bebis-fåglen och halvsprattlade, men nu är den borta. Föräldrarna cirkulerar fortfarande runt, men jag hoppas dom snart fattar att dom kan dra.

Så nu åker jag till Emma och firar att hon äntligen lämnar sitt jobb!

Ciao

Inga kommentarer: