onsdag 27 augusti 2008

A change is gonna come

Idag har jag en sån där dag när man funderar över livet. Och när nu en del av mitt liv (karriär och jobb) har börjat falla på plats så börjar jag fundera på hur jag ska göra med den andra delen. Ni vet, den där ganska stora och viktiga delen, dvs kärlek, giftermål och barn.

Tyvärr är den delen inte lika lätt att kontrollera som den första men efter break-upet i julas har jag varken känt mig redo eller velat hitta någon ny. Men nu inser jag att det är dags att sluta tramsa runt och försöka ge människor en chans. Det är iallafall ett första steg i rätt riktning. Lyssnade på när Mia och Klara sommarpratade (i hopp om lite Roll On, men det var mer seriöst men ack så bra :) och Klara sa att kärleken kom när hon var som mest redo för den. Den inställningen ska jag ha från och med nu, jag blir ju inte direkt yngre (haha, klassiskt). Därmed inte sagt att jag kommer att leta efter kärleken på krogen...usch, nej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

räknas hipp eller? hahahahahha

Marie sa...

usch ja... tiden går alldeles för fort, vi är ju i den där ålder nu...

Anonym sa...

efter summer of love kommer fall in love