söndag 10 augusti 2008

Söndag igen

Filmkväll i fredags och kom upp tidigt igår pigg och fräsch för att åka och köpa ett matbord. Kom tillbaka med; en stol till hallen, en hylla till vardagsrummet, färg till mina element, färg till sovrummet och massa annat smått och gott. Inget matbord, dock. Fattar inte att det ska vara så svårt att hitta ett bord som jag vill ha. Trodde jag hade hittat ett jättebra bord på IKEA men det var skitfult i verkligheten. Jaja, jakten fortsätter... (Om inte Johan inser att ett runt bord inte alls passar i hans kök, usch vad fult... ;)

Igår skulle vi testa något ställe som vi inte varit på innan så vi var på Skeppsbron. Jag gick därifrån ganska tidigt, men jag tror att Emma tyckte det var bingo, eller?

Idag har jag varit sjukt sliten, kunde inte göra nåt vettigt innan kl 16. Men nu har jag tvättat, bakat muffins, målat min sovrumsvägg och ett element. Är väl ganska nöjd med min prestation, men hade önskat att jag hann med mer. Älskar färgen som jag målade sovrummet med. Lite lila/rosa/beige från Nordsjö och den heter Lichtenstein. Tänkte att det var passande eftersom det snart är dags att börja på Hilti (bara en vecka kvar nu, hjälp) vars huvudkontor ligger i Lichtenstein. Långsökt? Javisst :)

Har en hektiskt vecka framför mig så jag ska försöka varva ner nu och fortsätta läsa världens sämsta bok; Elegance av Kathleen Tessaro. Usch, den är vidrig, inte ens värd att kommentera egentligen.

Inga kommentarer: