söndag 29 juni 2008

Från depp till pepp

Har precis läst klart Stieg Larssons första bok och funderar på om jag ska ge mig på nästa direkt. Visst var den riktigt bra, men jag hade nog väldigt höga förväntningar efter att hans böcker blivit så upp-haussade.

Min och Emmas lugna filmkväll fick en oväntad vändning igår när vi kom på att vi nog ville ut och unna oss :) istället för att titta på film. Det var definitivt några Mia och Klara-avsnitt och "Snygg, sexig, singel" som gjorde oss pepp. Vi hade jättekul hos Emma och sen hann vi ta ett stooort glas vin (tack Kian) på Carib innan dom stängde och där var såklart trevligt som vanligt. Lågvattenmärket kom på Etage, jag klarar inte av det stället, mår dåligt av att vara där. Det är väl helt enkelt så långt ifrån vad jag är van vid att det bara känns helt fel. Kanske om man är stupfull...?

Well, Emma hade iaf kul sen och jag vaknade upp med en nytändning och gick och köpte ordentlig frukost (juice, kaffe, bröd, ost, youghurt, müsli) och sedan har jag läst hela dagen. Underbart skön söndag med andra ord.

Jag skäms inte (jo, det gör jag nog visst) för att säga att The Sweetest Thing är en av mina bästa filmer, jag äääälskar den och det gör Emma också, därför blir den 20 ggr bättre när vi ser den ihop. Det var nog efter den här scenen som vi kom på att vi nog ville ut och festa. Håll till godo!

Inga kommentarer: