måndag 3 mars 2008

Renoveringshelvete!

Inte kul!

Efter att äntligen fått ner all färg från badrumsväggarnaoch spacklat började Johan gräva lite i en spricka i vardagrumstaket. Det visade sig att det var jättelätt att få bort färgen där så jag började ana oråd. Ringde till proffsmålaren Rasmus som snällt informerade mig om att jag var tvungen att skrapa ner all färg annars skulle det aldrig gå att måla. Inte nog med att jag skulle skrapa bort färgen... jag var tvungen att tvätta noggrant också. Hur fasiken tvättar man ett tak??

Ja, nu är i alla fall nästan all färg bortriven både på badrumsväggarna och i vardagsrumstaket, det ser ut som en grotta med all betong. Kan inte med att visa bilder, jag måste först se att det faktiskt blir bra innan jag visar omvärlden och just nu kan jag inte direkt se mållinjen...

Inga kommentarer: