torsdag 7 februari 2008

En sak - tre grajor

1. Semlor. Sedan i måndags har jag ätit 4 semlor, det är en per dag! Så här kan det inte fortsätta, men det finns alltid semlor på banken verkar det som och det är ju sååå gott. En kompis från Lycksele berättade en gång att dom hade något som kallades temlor och då var det saffran i bullen. Hade nog kunnat äta 4 sådana också...

2. Konsulter. Vi har just nu en konsult på jobbet som ska lära oss "sälja" och "förhandla". HAN är säkert jätteduktig på just det, eftersom han lyckats sälja in sig hos min chef, men som så ofta när det gäller konsulter blir det lite platt fall när han ska försöka förmedla detta till oss genom att bara säga det uppenbara. Vi är inte klara än, får se om jag ändrar uppfattning om honom imorgon.

3. Bluetooth. Vi (jag och Johanna) har bluetooth-högtalare. Det innebär att jag kan sätta på musik på datorn inne i sovrummet och lyssna på den i vardagsrummet där högtalarna är. Vilken fantastisk uppfinning. Fast lite jobbigt när man vill byta låt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Lätt bloggvärldens bästaste rubrik. Men trodde det skulle handla om blöjor, gula bilar och bostongurkor.