tisdag 26 februari 2008

Hata Ticket!

Här kommer ett inlägg som nog är det mest "samhällskritiska" jag skrivit. Okej, det är inte alls samhällskritiskt, snarare en arg konsuments kritik mot resebyrån Ticket. Here goes:

Har ett presentkort på Ticket som går ut den 28 februari, på torsdag alltså. Det har varat i tre år. Tre år går fort, och hur ofta reser man med Ticket? Det är bara folk som inte fattar att resorna som Ticket säljer är mycket billigare om man köper dom direkt från originalresebyrån/flygbolaget. Nåväl, nu tänkte jag att jag säkert kunde förlänga det här presentkortet, men se, det gick inte för "det har dom bestämt på huvudkontoret". Okej, tänkte jag, då får jag väl köpa ett nytt presentkort för det gamla. Ett presentkort ska ju fungera precis som pengar, fast bara i den affären som utfärdat presentkortet. Men det gick inte heller, den utveckligsstörda tjejen hade noll känsla för kundservice och jag orkade inte bråka. Men jag undrar om man verkligen får neka någon att köpa ett nytt presentkort? Man ska ju kunna köpa allt dom säljer och dom säljer presentkort...

Så nu blir det förmodligen en onödigt dyr Ticket-flygresa till Stockholm bara för att jag tänker utnyttja det här dumma presentkortet. Och aldrig mer kommer jag sätta min fot på Ticket.

3 kommentarer:

Anonym sa...

maila sverkan!

Anonym sa...

mer samhällskritik - i like

Marie sa...

du kan ju sälja ditt presentkort på blocket, det är alltid folk som sista-minuten reser!