onsdag 27 februari 2008

Train Grande Vitesse

Idag borde jag träna, men jag orkar helt enkelt inte. Jag får aldrig den där riktigt sköna känslan som folk pratar om efter ett träningspass. Jag kanske inte har några endorfiner? Så jag stannar hemma ikväll, men det kan jag också behöva. Livet känns som det susar fram i TGV-fart för tillfället, (vilket är ca 350 km/h enligt Johan Staël von Holstein i gårdagens Metro) men hur gör man för att bromsa? Egentligen vet jag inte om jag vill bromsa, men lite lugnare tempo hade inte skadat. Vill visserligen att det ska bli sommar, men jag vill inte vakna upp en dag i juli och undra vart våren tog vägen och vad jag gjorde då. Eller ännu värre, vakna upp en dag och vara 30 år och undra vart dom senaste fem åren tog vägen.

Undrar vad jag gör om fem år? Ja, om livet fortsätter i det här tempot så dröjer det inte länge innan jag får veta det...

Inga kommentarer: