lördag 2 februari 2008

TV-söndag


Ikväll börjar SVT sända Nip/Tuck igen efter ett lååångt uppehåll på säkert 1,5 år om jag minns rätt. Kommer i alla fall ihåg att jag och Jonna kollade på det på söndagarna, men det var alldeles för längesen... good times, Jonna! Nip/Tuck är verkligen en av de bästa TV-serier jag sett. Väldigt oamerikansk och annorlunda jämfört med alla andra serier. Jag får alltid en bitterljuv känsla efter ett Nip/Tuck avsnitt, jag blir illa berörd samtidigt som jag känner fascination. Går egentligen inte att förklara, men ni som sett serien vet kanske vad jag menar. Men det kanske bara är jag, blir ofta berörd av tv-serier och filmer... kanske lite väl ofta. Kan inte se ett Oprah-avsnitt utan att storgråta, för att inte tala om det där "total home makeover" eller vad det heter...

Ett annat underbart program som har nypremiär ikväll är I en annan del av Köping, ett riktigt feel-good program!


Och en glad nyhet: Mia och Klara säsong 1 kommer på dvd i vår!

Kvällens TV-tablå à la Charlotte:

20.30 TV4. I en annan del av Köping
21.20 SVT2. Nip/Tuck

Inget Super Bowl inatt för mig, inte!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Goood times :-) Fast jag missade det igår. Eller ja.. jag hade ingen TV och hade somnat om jag satt mej ner..

Anonym sa...

jag gillar också nip/tuck som tusan. han är ju fin som snus..

puss