lördag 23 februari 2008

Översten

En bra sak med Johanna (av typ 1000 bra saker) är att hon alltid när pigg på att uppleva nya saker. Det får fart på mig också och igår var vi på afterwork (det hette så, men jag skulle nog vilja kalla det studiebesök) på Översten, längst upp i Kronprinsen.

Jag vet att jag varit där när jag var liten, men kommer inte alls ihåg hur det såg ut så det var en förstagångsupplevelse för mig med. Dock kan jag konstatera att det förmodligen såg exakt likadant ut när jag var liten. Ord som retro, färja och tacky dök upp när vi skulle komma fram till hur man kunde beskriva inredningen. Men utsikten var fantastisk och afterwork-priserna i baren var bra. Gästerna var däremot... obefintliga. Där var ett annat sällskap; en skåning och tre asiater (vi funderade på hur dom kände varandra och kom fram till att skåningen nog var ingift på nåt sätt).

Nere i "lobbyn" innan vi tog hissen upp


Det var definitivt läge för mousserande


Sist men inte minst; the view..."Malmö by Night"

Sen satt vi och brainstormade angående en singelfest (som INTE kommer äga rum i min nya lägenhet, med tanke på vad vi kom fram till). Vi enades om beach-tema och Nelya skulle ta med sin kusins badbalja så vi kunde utnyttja både den, badkaret och vasken. Johanna ville bjuda med gubben som satt i hörnet på Översten som hemlig gäst. Nelya ville tvunget att någon skulle komma utklädd till haj och någon annan till fiskare. Jag och Johanna undrade vilken strand hon brukade vara på?

1 kommentar:

Anonym sa...

...och hissmusik i hissen.