torsdag 31 januari 2008

All by myself

Idag när jag kom hem från jobbet var det alldeles mörkt i lägenheten. Så otroligt fort man vänjer sig vid att ha någon annan hos sig, oavsett om det är en kompis eller en pojkvän. Men det ska bli ganska skönt att ha en hel vecka för mig själv, sen kommer ju Johanna hem igen. Men i maj... då är det jag och bara jag på obestämd tid... Det känns lite konstigt, har aldrig bott själv innan. När jag flyttade hemifrån delade jag lägenhet med två killar och efter ett år flyttade jag till korridoren. Men nu ska jag alltså snart bo helt själv, med bara mina saker och ingen annan som stökar till, väsnas när jag ska sova, lägger beslag på TVn eller klagar på min musiksmak (eller spelar sin egna dåliga musik)... Gud, vad skönt! Men jag kommer känna mig väldigt ensammen ibland.

Inga kommentarer: