lördag 12 januari 2008

Stockholm

Fredagskvällen blev väldigt mysig med god mat och världens bästa vänner. Fick dock en tråkig nyhet; Lina ska flytta till Stockholm. Allt fler nära vänner flyttar dit nu, men alla säger att det bara är en period, ingen kan tänka sig att bo i Stockholm när de är "vuxna". Undrar när dom blir vuxna egentligen? När dom skaffar barn och inser att man aldrig kommer ha råd att köpa en villa i ett bra område i Stockholm och kommer hem till gamla kära Malmö istället... Ja, så är det nog.

Jag måste erkänna att tanken på att flytta till Stockholm har slagit mig flera gånger. Jag bodde ju faktiskt där de första tre åren av mitt liv och har halva familjen där. När min syster fick barn för ett och ett halvt år sedan fanns det ännu ett skäl att flytta dit. Men jag har ändå aldrig haft nån riktig anledning att verkligen göra allvar av mina tankar utan istället fått fler och fler anledningar att stanna i Malmö. Men vem vet vad som händer i framtiden? Det enda jag vet är att hela våren kommer kretsa runt min nya lägenhet som jag får tillträde till 29 februari och kommer göra att jag stannar i Malmö ett tag framöver i alla fall.

Men när jag hör den här låten blir jag allt lite Stockholms-sentimental...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååh Charlie, ännu fler skäl t att läsa din blogg är denna underbara länkning. Peter my love.