torsdag 31 januari 2008

Friskvård


Under verksamhetsplaneringen på jobbet idag bestämdes det att jag bland annat ska vara friskvårdsansvarig. Dom vet inte vad dom gett sig in på, stackarna. När det gäller projekt och annat som jag uttryckligen får ansvar för tenderar jag att gå lite till överdrift. Kom på att vi borde springa nåt sånt där lopp under våren. Går broloppet fortfarande? Det gör det nog inte. Äh, det finns säkert nåt annat lopp vi kan springa...

Sen kom jag på en hel del annat friskvårdsaktigt som jag lade fram som förslag. Svaret blev "vi brukar bara spela nån brännbollsmatch och ha picknick, det tycker alla är kul". Kul? Vem har sagt att friskvård ska vara kul? Inte jag i alla fall, och som tur är så är jag enväldig härskare. Alkohol och friskvård går inte hand i hand, det kan dom glömma!!!

Har ni förslag på friskvårdsaktiviteter så får ni gärna dela med er (endast seriösa förslag, Anna! och det gäller dig med, Johan!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

nä då har jag inget förslag.

Anonym sa...

samma här, blir svårt med så svåra krav.