onsdag 9 januari 2008

Dolly

Grammisgalan var ändå ganska underhållande (mest kul att spana in alla som var där) men jag fattar inte att Kent kunde vinna årets grupp!!? Har dom ens släppt nåt nytt sen typ fem år sen när alla gillade dom och jag inte fattade varför.. Sahara Hotnights borde vunnit den kategorin istället.

Får nog säga att jag gillar ganska mainstreamig musik; mest r 'n b och hiphop men även lite Britney, of course. Sen är det kanske inte så många som håller med om att Mariah Carey är världens bästa kvinnliga artist (även om ni gjorde det på 90-talet, eftersom hon var den kvinna som sålde mest då). Mimi jobbar på nytt album, men har så vitt jag vet inte gett nåt datum för release. Däremot har hon lanserat en parfym som jag, oavsett hur mycket jag älskar henne och vill stötta hennes karriär, aldrig skulle kunna ha på mig utan att må illa.

En annan underbar sångerska som släpper nytt album i februari är Dolly Parton. Enligt mig har Dolly världens vackraste röst och hennes låtar är inte bara texter om ingenting, det är ascoola texter och berättelser med massa känsla. På hennes nya album finns låten som den här bloggen fått sitt namn efter. Och den 14 juni sitter jag och Anna på första parkett (nåväl, nånstans en bit upp på läktaren) på Malmö Stadion och gråter till I will always love you, Dolly-versionen såklart (Whitney kan slänga sig i väggen).

1 kommentar:

Anonym sa...

Kent släppte ju "Tillbaka till samtiden" i september förra året, med ett beat (stulet?) som luktar slagsmålsklubben.