tisdag 8 januari 2008

Tisdag

Egentligen tänkte jag skriva ett inlägg imorse innan jobbet för det finns inte tid att uppdatera bloggen under arbetsdagen. Men jag var så trött imorse så det fanns inte den minsta lilla gnutta engagemang att göra något överhuvudtaget. Dock kom jag iväg till jobbet, lyckades pricka in bussen precis för andra dagen i rad...Bingo! Busshållplatsen är verkligen precis utanför min port men bussarna går inte alls som de ska på morgonarna så det är riktig lyx att komma ner 07.13 och lyckas hinna med en buss när dom egentligen går 07.07 eller 07.17. Lyckades ändå få ligga kvar i sängen till 08.00, mitt bästa tips för att spara tid på morgonen är att lägga fram kläder till morgondagen kvällen innan. Det är iallafall det som upptar mest tid för mig på morgonen. Andra tips är att äta frukost på jobbet, sminka sig på jobbet, läsa tidningen på jobbet (hoppas inte chefen läser detta, för isåfall är jag självklart ironisk :)

Ikväll kommer söta, snygga, bästa Anna med världens gulligaste lilla vovve Alice på besök. Alice är en "liten dvärg". Skämt åsido, så är Alice en svart pudel och innan hon är fullvuxen så vet man tydligen inte om hon är dvärg eller toy, fast hon verkar väldigt toyig enligt mig. Sist hon var här bajsade hon på golvet, men städade upp det själv på sitt eget lilla vis. Jag lovar att lägga upp en bild på henne så fort jag kan (dvs vet hur man gör). Det är för övrigt väldigt dåligt med bilder på min blogg, ska skärpa mig med det.

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"toy, det betyder leksak.....på engelska" så sa en gång en grym malmökille.

Anonym sa...

haha, ja.. den där zlatan...