söndag 6 januari 2008

Första inlägget

Hejsan

Det är söndagkväll, klockan är åtta och jag har känt mig ganska tragisk hela dagen (förutom under den timme som jag faktiskt lyckades plocka undan all skit som har legat och skräpat, dammsuga och boka tvättid till nästa söndag). Sedan var det tillbaka till sängen och kolla de två sista Beckfilmerna. Efter att den senaste månaden sett nästan alla vänner-avsnitt (för andra eller tredje gången), alla Seinfeld-avsnitt (många för första gången, faktiskt) och en massa filmer insåg jag att jag måste hitta nåt annat att göra innan jag blir knäpp. Visserligen borde jag kanske börja träna istället för att börja blogga, men vem vill ut i det här vädret och dessutom har jag faktiskt planerat att börja träna nästa söndag. Fast då ska jag ju tvätta, hm, kommer bli stressigt.

Ja, som ni märker så händer det inte så mycket spännande i mitt liv för tillfället. Jag håller på att vänja mig vid att vara singel igen, vilket är både lite spännande och inte alls kul i perioder. Som tidigare idag när jag stod i kassan på Hemköp med 5 paket snabbnudlar, en Cola Light och en påse lösviktsgodis och kände hur killen i kassan verkligen fattade att jag skulle tillbringa min söndagkväll ensam. Så nu bestämde jag mig för att göra något produktivt och börja blogga och just nu känner jag att jag har jättemycket att skriva och tillföra världen (eller nåja, åtminstone underhålla alla som känner mig tillräckligt bra för att vara intresserade av vad som händer i mitt liv när de har tråkigt på jobbet). Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag snart tröttna på det här, men jag ska i alla fall försöka skriva en del. Förhoppningsvis så blir våren mer spännande än vad 2008 varit hittills. Johanna flyttar in hos mig om två veckor så jag ska försöka njuta av att ha lägenheten för mig själv tills dess, även om jag längtar massor efter att hon ska flytta in.

Nu blir det faktiskt en film; Bridget Jones - the edge of reason. Jag kan se ettan hur många gånger som helst, men den här har jag nog bara sett en gång och tänkte att det kunde vara kul att se den igen. Har kommit på vilken filmgenre som är min favorit; "Hugh Grant-filmer" (borde klassas som genre enligt mig)

Imorgon är det måndag ingen vilket innbär att jag ska tillbaka till jobbet på banken. Har en intressant lunchdate preliminärt inbokad, får se om den blir av.

Ps. Det kommer inte komma några "dagens outfit" på den här bloggen, för jag orkar inte ens sätta i linserna på morgonen, alla minuter jag får ligga kvar i sängen är alldeles för dyrbara.

Bye bye

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaa Hugh Grant-filmer borde verkligen va en egen genre. :-D