måndag 7 januari 2008

Efter jobbet

Äntligen måndagkväll! Är hemma från jobbet nu efter ett snabbstopp hos mamma för att hämta vinterjackan (eller kräkjackan, som Emma kallar den av anledningar jag inte tänker gå in på nu). Egentligen tänkte jag köpa en ny jacka för jag är sååå trött på den här, men jag hittar ingen som känns rätt. Ser ut som en liten boll i alla tjocka jackor, så jag har bestämt mig för att kräkjackan får hänga med en säsong till.

Jobbdagen har varit givande, fick äntligen ringt ett samtal som jag borde gjort för två veckor sedan, men inte haft nån lust att göra. Det finns inget som jag är så bra på att skjuta upp som att ringa viktiga samtal och när jag väl gjort det tycker jag att jag är så duktigt så att jag borde få nån slags utmärkelse (i det här fallet hade en löneförhöjning kunnat duga :)

Ikväll har jag ingen lust att laga mat, har snart ätit upp allt som C lämnade kvar i frysen. Vet inte riktigt hur jag ska kunna återgå till blodpudding och ärtsoppa efter att ha fått äta världens godaste mat i två år. Men jag ska skärpa mig och laga mat... imorgon. Ikväll får det bli pizza. Pizzerian här nere har världens godaste Calzone, massa ost och knappt nån tomatsås. Jag hatar tomat! Det är ett hat som vuxit med åren, har aldrig gillat det men jag har accepterat det i viss mat förr, som t ex korv stroganoff. Men nuförtiden innehåller min korvstroganoff minimalt tomatinnehåll och om jag hade fått bestämma så hade tomatsoppa bara bestått av lök, vatten och buljong. Ketchup har jag aldrig tyckt om, skulle aldrig få för mig att tillsätta det på något jag sedan ska äta. Tyvärr måste man ändå alltid se till att ha ketchup hemma för annars klassas man som idiot av den stora massan (=dom som absolut inte kan leva utan ketchup på var och varannan maträtt). Skulle kunna go on and on om hur mycket jag avskyr tomat, men det är förmodligen inte så läsvärt. Point made: jag hatar tomat!

1 kommentar:

Anonym sa...

tomat tomat tomat tomat toamt