måndag 14 januari 2008

Och sundheten fortsätter

Idag åt jag en ordentlig lunch på jobbet, kom hem och sorterade in alla viktiga papper i "vuxenpärmen" och nu ska jag snart möta Katarina för en powerwalk. Känner mig väldigt duktig och hoppas det kan bli lite nya rutiner för mig hädanefter; mindre dö-tid och mer struktur. Jag älskar struktur!!! Något jag verkligen hade velat lyckas ändra på i mitt liv är mina vardagsmorgonar. För tillfället sover jag tills jag verkligen måste gå upp och min frukost består av en kopp kaffe på jobbet. Inte bra! Varje kväll går jag och lägger mig, ställer klockan på 7 och tänker "imorgon, då ska jag verkligen gå upp och ha en lugn och rofylld morgon". Men när klockan ringer är allt jag kan tänka "åh, vad skönt, klockan är bara 7, jag kan sova minst 45 minuter till". Jag hoppas att det blir ändring när Johanna flyttar in... eller åtminstone när det blir ljusare på morgonen.

Nu ringde Katta, dags att powerwalka...

Ciao

2 kommentarer:

Anonym sa...

När får jag va med i bloggen ditt lilla monster?

Anonym sa...

Det är hälsosamt att snooze:a, i måttlig dos iaf. Det säger Olle Garp på P3 att en "expert" sagt, en snooze-expert dådå...